Zamieszczone przez Jarek_wawa
Oszczędna jazda 1.4 TSI
Zwiń
X
-
-
-
Zamieszczone przez fanZamieszczone przez karpecikZamieszczone przez fanNie powiesz chyba,ze teraz w zimie przy -10C masz spalanie w miescie na poziomie 8 litrow?
No to dajemy... dzisiaj -11 stopni. Zapaliłęm, podgrzanie, czyszczenie szyb i start. Średnia 36.6 l/100km!. Trasa: dom - Wał Miedzeszyński - Poniatowski - JPII. Parkowanie. Trasa powrotna: JPII - Chałubińskiego - Trasa Łazienkowska - Wał Miedz. - dom. Razem to chyba 20-25km?
Średnia: 7.4 l/100km.
Korek był na Wale, spory ruch w centrum, Łazienkowska bez problemu.
Na DSG dużo się nie powalczy techniką jazdy choć ja duuużo wykorzystuję dotaczanie auta (noga z gazu) do świateł, korka itd.
Tak więc: po zakupie Kraków-Rzeszów 5.8 l/100km.
Średnie spalanie z 3000km (potem komputer się skasował): 6.6 l/100km
Obecnie: 6.7 l/100km.
Najniższe z trasy Rzeszów-Wawa: 5.1 l/100km.
Wszystkie dane z komputera.
Piątek 18.11: dom-Wał-Al.Ujazdowskie i z powrotem: 6.4 l/100km
Komentarz
-
-
Ja odsyłam do Motostatu. Dodam jeszcze, ze ostatnie dojazdy do Płocka (-14 st. i dość duże korki) dały mi średni wynik na kompie 7,7 litra....ale mam nadzieję, że da się jeszcze go do tankowania poprawić (w dół oczywiście).
Podstawowa zasada oszczędnej jazdy: pedał gazu musi być prawie nie ruchomo. Więm, że często się tak nie da, ale właśnie przy takiej jeździe (i prędkości w granicach 95 km/h) zanotowałem najmniejsze spalanie - około 5,5 l/100 km
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez malgoskPodstawowa zasada oszczędnej jazdy: pedał gazu musi być prawie nie ruchomo. Więm, że często się tak nie da, ale właśnie przy takiej jeździe (i prędkości w granicach 95 km/h) zanotowałem najmniejsze spalanie - około 5,5 l/100 km
Ja dużo jeżdżę właśnie z tempomatem - nawet po mieście.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez Andyszmieniając przy 2000, po zmianie mam około 1600rpm, maksymalny moment jest już przy 1500rpm
Komentarz
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez przemo9Noo ale na wykresie 200 Nm jest już od 1400 :roll: , a to już powinno wystarczyć do ruszenia i w miarę sprawnego poruszania się...
.
Komentarz
-
Oczywiście, ale w poprzednim aucie ( podobnej wielkości i masy co OII) miałem max moment o wartości ok 165 Nm i teraz jak mam katalogowo ok 200 to jest bardzo świetnie- kwestia: od kiedy jest on dostępny, bo oglądając większość wykresów zależności moment - obroty, ( niezależnie od silnika ) to krzywe przebiegają dosyć poziomo...
Poprzejechaniu około 5400km widzę że w moim autku CIĄG( a właściwie możliwość zmiany biegu bez ryzyka zadławienia silnika ) pojawia się już około 1500 obrotów :lol: a w miarę spokojnie mogę jeźdźić w zakresie około 1800-2200 obrotów.
Dzisiaj przypilnowałem sobie zegarów i wyszło mi , że na IV biegu przy 2000 obrotów na min poruszam się z v ok 60 km/godz - co mi w zupełności wystarcza do bezpiecznego poruszania się po mieście ( w razie potrzeby mogę sprawnie przyśpieszyć albo pooowoli zwolnić zdejmując nogę z gazu), pozostaje kwestia spalania: po zmianie na V -przy tej prędkości, obroty spadają i wtedy jeżeli chcę trochę bardziej przyśpieszyć wypadałoby zredukować na IV
Trochę kłóci się to z jedną z zasad ecodrivingu głoszącą, że należy jeżdzić z prędkością 10 x bieg: na III powyżej 30 na IV powyżej 40- powinieniem móc wcisnąć VI przy 60 km/godzinę ale wtedy obroty byłyby już chyba zbyt niskie ( tutaj chyba lepiej sprawdzają się diesle :lol: )O II fl kombi elegance
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez przemo9należy jeżdzić z prędkością 10 x bieg: na III powyżej 30 na IV powyżej 40- powinieniem móc wcisnąć VI przy 60 km/godzinę ale wtedy obroty byłyby już chyba zbyt niskie ( tutaj chyba lepiej sprawdzają się diesle :lol: )
Komentarz
-
Zamieszczone przez _tm_Zamieszczone przez przemo9należy jeżdzić z prędkością 10 x bieg: na III powyżej 30 na IV powyżej 40- powinieniem móc wcisnąć VI przy 60 km/godzinę ale wtedy obroty byłyby już chyba zbyt niskie ( tutaj chyba lepiej sprawdzają się diesle :lol: )- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Reasumując wątek . Podpowiedzi z wyświetlacza wydają się być trafione . Trochę pojeździłem i poobserwowałem. Auto sugeruje zmianę biegu w okolicach 1700-1800rpm- no to chyba OK - stosownie do charakterystyki.
Mam jeszcze jedno pytanie : Otóz, jak wyjeżdzam z ciepłego garazu ( ok 15 st C ) to nieraz po krótkiej jeździe ( przy aktualnych temperaturach ) i po wskazaniu 4 st C na wyswietlaczu pojawia się dzwiek ostrzegawczy ( tzw beep ) . Pytam o to dlatego iz nie pojawia sie on zawsze . Nieraz sygnalizuje nieraz nie - od czego to zależy - od prędkosci , czy moze cos przypadkowo wyłaczyłem ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez winni77Zamieszczone przez karpecikWszystkie dane z komputera.
Tutaj: http://www.spritmonitor.de/en/detail/346331.html można porównać wskazania komputera i dane rzeczywiste wyliczone przeze mnie. Jak widać, różnica to zazwyczaj ~3%, więc pomijalna.. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
mam znajomego starszej daty który jezdził w ten sposób: 1-3-5 i nie uzywał 2 ani 4.
Pojebany..... Zauwazył równiez ze czesc kierowców prawie nigdy nie przekracza wyzszych obrotów tylko jezdzą dieslami w przedziale około 1000-1700 (zwłaszcza taxi)
Osobiscie często zdaża mi przeciągnąć do 4000 :diabelski_usmiech i przedmuchać nagar w turbinie....superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidamam znajomego starszej daty który jezdził w ten sposób: 1-3-5 i nie uzywał 2 ani 4.
Pojebany..... Zauwazył równiez ze czesc kierowców prawie nigdy nie przekracza wyzszych obrotów tylko jezdzą dieslami w przedziale około 1000-1700 (zwłaszcza taxi)
Osobiscie często zdaża mi przeciągnąć do 4000 :diabelski_usmiech i przedmuchać nagar w turbinie....- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojciech_Andys napisał/a:
piramida, zmieniając przy 2000, po zmianie mam około 1600rpm, maksymalny moment jest już przy 1500rpm. Wbrew pozorom nie jest to jazda "na emeryta".
ciekawe jak beda wygladaly panewki po kilkudziesieciu tysiacach takiej jazdy
Komentarz
-
-
osobiscie uważam ze o ile stała jazda z powiedzmy 1600 - 1800 obrotów jest dla silnika bezpieczna to juz dynamiczne (mocne wcisniecie gazu) przypieszanie z tych predkosci obrotowych moze obciazac wał i panewki nie odczuje sie tego od razu :wink: ja osobiscie staram sie jezdzic nie nizej niz 1700-1800 obrotów przy utrzymywaniu stałej predkosci i zmiana biegów przy ok 3000 rpm chyba ze chce troszke szybciej to dociagne czasem do 4000 rpm :twisted: i spalanie z całych ok 4200 km 95% po Warszawie i dosc małe odcinki od 3-15 km to srednie z komputera jest 7,8 litra a sprawdzane na stacji po tankowaniach jest nizsze od wskazan komputra o ok 0,2 litra (oczywiscie stosuje zasade delikatnej jazdy do momentu pełnego rozgrzania silnika i duzo hamowań silnikiem co zauważyłem z obserwacji ze bardzo obniza spalanie)
bardzo ciekawy jest ten wykres 1.8 TSI i szkoda ze ten moment nie jest tam tak jak w katalogubo zapewne w 1.4 TSI tez bedzie ciut wyżej :P ... ale poczekamy na wykres to sie wyjaśni ...
12,6 ET @ 1,1 bara Street FWD
13,1 ET @ Street RWD N/A
Komentarz
-
-
No, ale jeżeli 1,4 TSI + DSG zmienia biegi poniżej 2000 obr/min- jak pisze kolega z autem tak wyposażonym , to dlaczego mam nie zmieniać biegów w zakresie 1500-2300 obr/min-oczywiście zmiana "ręczna" jest na pewno mniej doskonała niż w DSG??? Mogę jeszcze przypuścić że DSG ma inny zestaw przełożeń niż zwykła skrzynia ręczna i obciążenia silnika będą -przy DSG; mniejsze przy podobnych obrotach silnika
A co do panewek to faktycznie może masz rację: być może zużywają się szybciej przy jeżdzie z niskimi prędkościami obrotowymi silnika , ale mogę też pomyśleć tak: obciążenie panewek w zakresie obr silnika 1500-2000 będzie mniejsze niż przy prędkości obrotowej silnika powyżej 2000 dlatego że poniżej 2000 silnik nie generuje jeszcze pelnego momentu obrotowego i co za tym idzie obiążenia układu tłokowo-korbowodowego i wału silnika będzie mniejsze niż przy pełnym momencie dostępnym powyżej 2000 obr/min... :roll: :roll: :roll:O II fl kombi elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemo9No, ale jeżeli 1,4 TSI + DSG zmienia biegi poniżej 2000 obr/min- jak pisze kolega z autem tak wyposażonym , to dlaczego mam nie zmieniać biegów w zakresie 1500-2300 obr/min-oczywiście zmiana "ręczna" jest na pewno mniej doskonała niż w DSG??? Mogę jeszcze przypuścić że DSG ma inny zestaw przełożeń niż zwykła skrzynia ręczna i obciążenia silnika będą -przy DSG; mniejsze przy podobnych obrotach silnika
A co do panewek to faktycznie może masz rację: być może zużywają się szybciej przy jeżdzie z niskimi prędkościami obrotowymi silnika , ale mogę też pomyśleć tak: obciążenie panewek w zakresie obr silnika 1500-2000 będzie mniejsze niż przy prędkości obrotowej silnika powyżej 2000 dlatego że poniżej 2000 silnik nie generuje jeszcze pelnego momentu obrotowego i co za tym idzie obiążenia układu tłokowo-korbowodowego i wału silnika będzie mniejsze niż przy pełnym momencie dostępnym powyżej 2000 obr/min... :roll: :roll: :roll:- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
Komentarz