Oszczędna jazda 1.4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • peck
    Classic
    • 2009
    • 10

    #26
    Zamieszczone przez Jarek_wawa
    Zamieszczone przez peck
    Jest to jedna z funkcji komputera pokładowego, tak jak np. chwilowe zużycie paliwa, czy zasięg do przejechania na pozostałej w baku ilości paliwa, więc włącza się przycskiem , który wybiera funkcję wskazania komputera na wyświetlaczu. Z tym, zę jest to chyba opcja dostępna od niedawna. W mojej O2Ambiente jest, mimo że nie mam MAXI-DOTA, a jedynie tzw. duży wyświetlacz.
    Podobnie jak koledzy, mam wrażenie że podpowiada wyższy bieg przy trochę za niskich obrotach.
    W instrukcji jest o tym mowa, tyle że w dodatku o zmianach.
    Możesz dokładniej opisać, w którym miejscu jest ta funkcja? (po/przed np.średnim spalaniem)
    Kiedy była produkcja twojej O2fl ?
    Ciekawe kiedy to weszło do produkcji.

    Co do spalania to ja mam 7,2 na 1200km.
    Biegi zmieniam przy ok 2500 rpm, aby jeździć w przedziale 1800-2200.
    Bardzo przepraszam za wprowadzenie w błąd, jeszcze nie opanowałem wszystkich funkcji komputera i wskazań wyświetlacza. Fukcja, o której mówimy (wskazanie aktualnego biegu i ew. sugestia jego zmiany) jest wyświetlana stale w górnej części wyświetlacza (obok godziny). Auto dotarło do salonu w pierwszym tygodniu grudnia, więc produkcja chyba listopadowa? Pozdrawiam

    Komentarz

    • karpecik
      Rider
      • 2004
      • 279

      #27
      Zamieszczone przez fan
      Zamieszczone przez karpecik
      Zamieszczone przez fan
      Nie powiesz chyba,ze teraz w zimie przy -10C masz spalanie w miescie na poziomie 8 litrow?
      Mój wpis z wczoraj z innego topiku:
      No to dajemy... dzisiaj -11 stopni. Zapaliłęm, podgrzanie, czyszczenie szyb i start. Średnia 36.6 l/100km!. Trasa: dom - Wał Miedzeszyński - Poniatowski - JPII. Parkowanie. Trasa powrotna: JPII - Chałubińskiego - Trasa Łazienkowska - Wał Miedz. - dom. Razem to chyba 20-25km?
      Średnia: 7.4 l/100km.
      Korek był na Wale, spory ruch w centrum, Łazienkowska bez problemu.
      Na DSG dużo się nie powalczy techniką jazdy choć ja duuużo wykorzystuję dotaczanie auta (noga z gazu) do świateł, korka itd.
      Jaki masz stan licznika?Mozesz napisac ile palil na poczatku,i czy pozniej spadlo spalanie i o ile?pozdrawiam
      Założyłem topik 1.4 tsi i DSG, ale mało jest popularny.
      Tak więc: po zakupie Kraków-Rzeszów 5.8 l/100km.
      Średnie spalanie z 3000km (potem komputer się skasował): 6.6 l/100km
      Obecnie: 6.7 l/100km.
      Najniższe z trasy Rzeszów-Wawa: 5.1 l/100km.
      Wszystkie dane z komputera.
      Piątek 18.11: dom-Wał-Al.Ujazdowskie i z powrotem: 6.4 l/100km

      Komentarz

      • winni77
        RS
        • 2009
        • 2183
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #28
        Zamieszczone przez karpecik
        Wszystkie dane z komputera.
        Czyli mało wiarygodne. A jak tankujesz to nie liczysz ile Ci spaliła?
        Mój "Batmobil"

        Komentarz

        • malgosk
          Ambiente
          • 2009
          • 148

          #29
          Ja odsyłam do Motostatu. Dodam jeszcze, ze ostatnie dojazdy do Płocka (-14 st. i dość duże korki) dały mi średni wynik na kompie 7,7 litra.... ale mam nadzieję, że da się jeszcze go do tankowania poprawić (w dół oczywiście).

          Podstawowa zasada oszczędnej jazdy: pedał gazu musi być prawie nie ruchomo. Więm, że często się tak nie da, ale właśnie przy takiej jeździe (i prędkości w granicach 95 km/h) zanotowałem najmniejsze spalanie - około 5,5 l/100 km


          Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

          Komentarz

          • Jac_ek
            RS
            • 2009
            • 1733

            #30
            Zamieszczone przez malgosk
            Podstawowa zasada oszczędnej jazdy: pedał gazu musi być prawie nie ruchomo. Więm, że często się tak nie da, ale właśnie przy takiej jeździe (i prędkości w granicach 95 km/h) zanotowałem najmniejsze spalanie - około 5,5 l/100 km
            Najlepiej do unieruchomienia pedału gazu nadaje się tempomat ;-),
            Ja dużo jeżdżę właśnie z tempomatem - nawet po mieście.
            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

            Komentarz

            • winni77
              RS
              • 2009
              • 2183
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #31
              Najlepiej do unieruchomienia pedału gazu nadaje się tempomat ;-) ,
              Ja dużo jeżdżę właśnie z tempomatem - nawet po mieście.
              Dokładnie! Przydaje się zwłaszcza w UK, gdzie jest fotoradar co 200 metrów. Ustawiasz sobie 32mile i się nie martwisz, że przekroczysz (chyba ze z ostrej górki )
              Mój "Batmobil"

              Komentarz

              • _tm_
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 2333
                • Superb III (3V3)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #32
                Zamieszczone przez Andys
                zmieniając przy 2000, po zmianie mam około 1600rpm, maksymalny moment jest już przy 1500rpm
                W teorii. Pytanie czy w praktyce też tak jest. W 1.8TSI 250Nm też powinno być od 1500 obrotów, a wg pomiaru na hamowni to maksymalny moment (wyższy niż katalogowe 250Nm) jest dopiero od ok. 2000, a katalogowe 250Nm jest dopiero przy ok. 1800 (patrz wykres poniżej). Podejrzewam, że w 1.4TSI rzeczywista charakterystyka również odbiega od teorii.

                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                -------------------------------------------------------------------------
                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                Komentarz

                • przemo9
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 228
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #33
                  Noo ale na wykresie 200 Nm jest już od 1400 :roll: , a to już powinno wystarczyć do ruszenia i w miarę sprawnego poruszania się ...
                  O II fl kombi elegance

                  Komentarz

                  • winni77
                    RS
                    • 2009
                    • 2183
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez _tm_
                    Podejrzewam, że w 1.4TSI rzeczywista charakterystyka również odbiega od teorii.
                    Odbiega. Szwagier jak miał testowa jazdę twierdził, że silnik dostaje kopa gdzieś od 1700obr. Potwierdzam to z własnych obserwacji w okolicach 1600-1700 obr jest dopiero wyraźny kop.
                    Mój "Batmobil"

                    Komentarz

                    • _tm_
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 2333
                      • Superb III (3V3)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez przemo9
                      Noo ale na wykresie 200 Nm jest już od 1400 :roll: , a to już powinno wystarczyć do ruszenia i w miarę sprawnego poruszania się ...
                      Ale to 1.8TSI. W 1.4TSI będzie zapewne sporo mniej przy 1400, a o tym silniku dyskutujemy w tym wątku .
                      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                      -------------------------------------------------------------------------
                      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                      Komentarz

                      • przemo9
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 228
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #36
                        Oczywiście, ale w poprzednim aucie ( podobnej wielkości i masy co OII) miałem max moment o wartości ok 165 Nm i teraz jak mam katalogowo ok 200 to jest bardzo świetnie- kwestia: od kiedy jest on dostępny, bo oglądając większość wykresów zależności moment - obroty, ( niezależnie od silnika ) to krzywe przebiegają dosyć poziomo...
                        Poprzejechaniu około 5400km widzę że w moim autku CIĄG ( a właściwie możliwość zmiany biegu bez ryzyka zadławienia silnika ) pojawia się już około 1500 obrotów :lol: a w miarę spokojnie mogę jeźdźić w zakresie około 1800-2200 obrotów.
                        Dzisiaj przypilnowałem sobie zegarów i wyszło mi , że na IV biegu przy 2000 obrotów na min poruszam się z v ok 60 km/godz - co mi w zupełności wystarcza do bezpiecznego poruszania się po mieście ( w razie potrzeby mogę sprawnie przyśpieszyć albo pooowoli zwolnić zdejmując nogę z gazu), pozostaje kwestia spalania: po zmianie na V -przy tej prędkości, obroty spadają i wtedy jeżeli chcę trochę bardziej przyśpieszyć wypadałoby zredukować na IV
                        Trochę kłóci się to z jedną z zasad ecodrivingu głoszącą, że należy jeżdzić z prędkością 10 x bieg: na III powyżej 30 na IV powyżej 40- powinieniem móc wcisnąć VI przy 60 km/godzinę ale wtedy obroty byłyby już chyba zbyt niskie ( tutaj chyba lepiej sprawdzają się diesle :lol: )
                        O II fl kombi elegance

                        Komentarz

                        • _tm_
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 2333
                          • Superb III (3V3)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez przemo9
                          należy jeżdzić z prędkością 10 x bieg: na III powyżej 30 na IV powyżej 40- powinieniem móc wcisnąć VI przy 60 km/godzinę ale wtedy obroty byłyby już chyba zbyt niskie ( tutaj chyba lepiej sprawdzają się diesle :lol: )
                          Dokładnie przy takich prędkościach zmienia biegi 1.8TSI z DSG jak się delikatnie wciska gaz.
                          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                          -------------------------------------------------------------------------
                          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                          Komentarz

                          • Jac_ek
                            RS
                            • 2009
                            • 1733

                            #38
                            Zamieszczone przez _tm_
                            Zamieszczone przez przemo9
                            należy jeżdzić z prędkością 10 x bieg: na III powyżej 30 na IV powyżej 40- powinieniem móc wcisnąć VI przy 60 km/godzinę ale wtedy obroty byłyby już chyba zbyt niskie ( tutaj chyba lepiej sprawdzają się diesle :lol: )
                            Dokładnie przy takich prędkościach zmienia biegi 1.8TSI z DSG jak się delikatnie wciska gaz.
                            I tak samo jest w 1.4 z DSG, dodam jeszcze że właściwie jedynka to służy tylko do ruszenia (długośc samochodu) i później od razu wskakuje dwójka... przy spokojnej jeździe po płaskim już od jakiś 65 km/h wrzuca 7, jak jest mocno pod górkę to nawet do 5 zredukuje ;-).... z gazem w podłodze redukcja jest jeszcze większa...
                            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                            Komentarz

                            • RS
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 238

                              #39
                              Reasumując wątek . Podpowiedzi z wyświetlacza wydają się być trafione . Trochę pojeździłem i poobserwowałem. Auto sugeruje zmianę biegu w okolicach 1700-1800rpm- no to chyba OK - stosownie do charakterystyki.
                              Mam jeszcze jedno pytanie : Otóz, jak wyjeżdzam z ciepłego garazu ( ok 15 st C ) to nieraz po krótkiej jeździe ( przy aktualnych temperaturach ) i po wskazaniu 4 st C na wyswietlaczu pojawia się dzwiek ostrzegawczy ( tzw beep ) . Pytam o to dlatego iz nie pojawia sie on zawsze . Nieraz sygnalizuje nieraz nie - od czego to zależy - od prędkosci , czy moze cos przypadkowo wyłaczyłem ?

                              Komentarz

                              • winni77
                                RS
                                • 2009
                                • 2183
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #40
                                Ten dzwonek to chyba odnośnie niskiej temperatury (ostrzeżenie o wystąpieniu śliskiej nawierzchni). Mnie w ogóle nie bipczy, tylko mryga.
                                Mój "Batmobil"

                                Komentarz

                                • marturow
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 14

                                  #41
                                  Zamieszczone przez RS
                                  Nieraz sygnalizuje nieraz nie - od czego to zależy - od prędkosci , czy moze cos przypadkowo wyłaczyłem ?
                                  Mam to samo, jak były cieplejsze dni to przy spadku tmp. do 4 pojawiał się sygnał. Ostatnio nie ma tego problemu bo temperatura non stop na minusie :P

                                  Komentarz

                                  • Yarek
                                    Elegance
                                    • 2005
                                    • 992

                                    #42
                                    Zamieszczone przez winni77
                                    Zamieszczone przez karpecik
                                    Wszystkie dane z komputera.
                                    Czyli mało wiarygodne. A jak tankujesz to nie liczysz ile Ci spaliła?
                                    U mnie 'komputer' przekłamuje bardzo mało i można używać jego wskazań jako wiarygodnych.
                                    Tutaj: http://www.spritmonitor.de/en/detail/346331.html można porównać wskazania komputera i dane rzeczywiste wyliczone przeze mnie. Jak widać, różnica to zazwyczaj ~3%, więc pomijalna.
                                    . pzdr Jarek
                                    aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                    Komentarz

                                    • winni77
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2183
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #43
                                      Yarek, skoro znasz dokładnie różnicę do szoruj do ASO, albo kogoś z VCDSem i ją wyreguluj :P
                                      Mój "Batmobil"

                                      Komentarz

                                      • wojciech_
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 164

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Andys
                                        piramida, zmieniając przy 2000, po zmianie mam około 1600rpm, maksymalny moment jest już przy 1500rpm. Wbrew pozorom nie jest to jazda "na emeryta".
                                        ciekawe jak beda wygladaly panewki po kilkudziesieciu tysiacach takiej jazdy

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          #45
                                          mam znajomego starszej daty który jezdził w ten sposób: 1-3-5 i nie uzywał 2 ani 4.
                                          Pojebany..... Zauwazył równiez ze czesc kierowców prawie nigdy nie przekracza wyzszych obrotów tylko jezdzą dieslami w przedziale około 1000-1700 (zwłaszcza taxi)
                                          Osobiscie często zdaża mi przeciągnąć do 4000 :diabelski_usmiech i przedmuchać nagar w turbinie....
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • Jac_ek
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1733

                                            #46
                                            Zamieszczone przez piramida
                                            mam znajomego starszej daty który jezdził w ten sposób: 1-3-5 i nie uzywał 2 ani 4.
                                            Pojebany..... Zauwazył równiez ze czesc kierowców prawie nigdy nie przekracza wyzszych obrotów tylko jezdzą dieslami w przedziale około 1000-1700 (zwłaszcza taxi)
                                            Osobiscie często zdaża mi przeciągnąć do 4000 :diabelski_usmiech i przedmuchać nagar w turbinie....
                                            i to wszystko w 1.4 TSI ??? :?
                                            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                            Komentarz

                                            • Andys
                                              Elegance
                                              • 2007
                                              • 762

                                              #47
                                              Zamieszczone przez wojciech_
                                              Andys napisał/a:
                                              piramida, zmieniając przy 2000, po zmianie mam około 1600rpm, maksymalny moment jest już przy 1500rpm. Wbrew pozorom nie jest to jazda "na emeryta".
                                              ciekawe jak beda wygladaly panewki po kilkudziesieciu tysiacach takiej jazdy
                                              Ciekawe, że w wątku wypowiadają się ludzie, którzy pewnie w życiu nie jechali autem z tym silnikiem. Nie wiem, co na to panewki, wiem że instrukcja sugeruje zmianę przy 2000-2500rpm. Podkreślam, że przy 2000 biegi zmieniam tylko w mieście, nie oczekując przyspieszeń, delikatnie operując pedałem gazu.
                                              Pozdrawiam,
                                              Andys

                                              Komentarz

                                              • Mati79
                                                Classic
                                                • 2009
                                                • 15

                                                #48
                                                osobiscie uważam ze o ile stała jazda z powiedzmy 1600 - 1800 obrotów jest dla silnika bezpieczna to juz dynamiczne (mocne wcisniecie gazu) przypieszanie z tych predkosci obrotowych moze obciazac wał i panewki nie odczuje sie tego od razu :wink: ja osobiscie staram sie jezdzic nie nizej niz 1700-1800 obrotów przy utrzymywaniu stałej predkosci i zmiana biegów przy ok 3000 rpm chyba ze chce troszke szybciej to dociagne czasem do 4000 rpm :twisted: i spalanie z całych ok 4200 km 95% po Warszawie i dosc małe odcinki od 3-15 km to srednie z komputera jest 7,8 litra a sprawdzane na stacji po tankowaniach jest nizsze od wskazan komputra o ok 0,2 litra (oczywiscie stosuje zasade delikatnej jazdy do momentu pełnego rozgrzania silnika i duzo hamowań silnikiem co zauważyłem z obserwacji ze bardzo obniza spalanie)

                                                bardzo ciekawy jest ten wykres 1.8 TSI i szkoda ze ten moment nie jest tam tak jak w katalogu bo zapewne w 1.4 TSI tez bedzie ciut wyżej :P ... ale poczekamy na wykres to sie wyjaśni ...
                                                12,6 ET @ 1,1 bara Street FWD

                                                13,1 ET @ Street RWD N/A

                                                Komentarz

                                                • przemo9
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 228
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #49
                                                  No, ale jeżeli 1,4 TSI + DSG zmienia biegi poniżej 2000 obr/min- jak pisze kolega z autem tak wyposażonym , to dlaczego mam nie zmieniać biegów w zakresie 1500-2300 obr/min-oczywiście zmiana "ręczna" jest na pewno mniej doskonała niż w DSG??? Mogę jeszcze przypuścić że DSG ma inny zestaw przełożeń niż zwykła skrzynia ręczna i obciążenia silnika będą -przy DSG; mniejsze przy podobnych obrotach silnika
                                                  A co do panewek to faktycznie może masz rację: być może zużywają się szybciej przy jeżdzie z niskimi prędkościami obrotowymi silnika , ale mogę też pomyśleć tak: obciążenie panewek w zakresie obr silnika 1500-2000 będzie mniejsze niż przy prędkości obrotowej silnika powyżej 2000 dlatego że poniżej 2000 silnik nie generuje jeszcze pelnego momentu obrotowego i co za tym idzie obiążenia układu tłokowo-korbowodowego i wału silnika będzie mniejsze niż przy pełnym momencie dostępnym powyżej 2000 obr/min... :roll: :roll: :roll:
                                                  O II fl kombi elegance

                                                  Komentarz

                                                  • Jac_ek
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1733

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez przemo9
                                                    No, ale jeżeli 1,4 TSI + DSG zmienia biegi poniżej 2000 obr/min- jak pisze kolega z autem tak wyposażonym , to dlaczego mam nie zmieniać biegów w zakresie 1500-2300 obr/min-oczywiście zmiana "ręczna" jest na pewno mniej doskonała niż w DSG??? Mogę jeszcze przypuścić że DSG ma inny zestaw przełożeń niż zwykła skrzynia ręczna i obciążenia silnika będą -przy DSG; mniejsze przy podobnych obrotach silnika
                                                    A co do panewek to faktycznie może masz rację: być może zużywają się szybciej przy jeżdzie z niskimi prędkościami obrotowymi silnika , ale mogę też pomyśleć tak: obciążenie panewek w zakresie obr silnika 1500-2000 będzie mniejsze niż przy prędkości obrotowej silnika powyżej 2000 dlatego że poniżej 2000 silnik nie generuje jeszcze pelnego momentu obrotowego i co za tym idzie obiążenia układu tłokowo-korbowodowego i wału silnika będzie mniejsze niż przy pełnym momencie dostępnym powyżej 2000 obr/min... :roll: :roll: :roll:
                                                    Z DSG przełożenia raczej są inne bo biegów jest 7, poza tym jeśli chodzi o obciążenie silnika na małych obrotach - to jeszcze ani razu nie było tzw "klekotu" a przy ciut mocniejszym przyśpieszaniu dsg właściwie niezauważalnie potrafi zredukować bieg na niższy tylko po to żeby za 2-3 sek znów wrócić na wyższy.
                                                    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...